Zarządzanie czasem

(zarządzanie sobą w czasie; zarządzanie zadaniami w czasie; organizacja pracy)

CEL: Wykształcenie bądź dopracowanie umiejętności efektywnego zarządzania czasem w życiu prywatnym i zawodowym. 

ELEMENTY SZKOLENIA: 

  • cele i priorytety
  • rozważania o czasie – SUBIEKTYWIZM, SZACUNEK, OSZCZĘDNOŚĆ
  • wydajność i alokacja czasu
  • cele i korzyści zarządzania, 
  • problemy z zarządzaniem czasem: pożeracze czasu, problemy z decyzyjnością, odkładanie na później 
  • teorie i techniki zarządzania czasem 
  • narzędzia i pomoce
  • nawyki i mikronawyki
  • inspiracje

KORZYŚCI: 

  • praktyczne umiejętności planowania pracy
  • większa satysfakcja z pracy
  • zmiany w organizacji pracy
  • przegrupowanie priorytetów
  • identyfikacja i likwidacja czynników zakłócających pracę
  • przejęcie odpowiedzialności za efektywne zarządzanie sobą w czasie
  • znajomość skutecznych praktyk pracy umysłowej i zarządzania czasem
  • zwiększenie efektywności zarządzania sobą
  • wzmocnienie motywacji do pracy nad sobą i rozwijania umiejętności zawodowych

Inteligencja emocjonalna

(jak radzić sobie z emocjami) 

CEL: Poznanie roli inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym i prywatny. Zdobycie wiedzy i umiejętności pracy z emocjami i rozwijania własnej inteligencji emocjonalnej wraz z wykorzystaniem jej w pracy. Wykształcenie umiejętności radzenia sobie z emocjami. 

ELEMENTY SZKOLENIA: 

  • definicje: emocje, inteligencja emocjonalna
  • identyfikacja źródeł emocji w naszym życiu 
  • przeżywanie emocji 
  • pracownik w oczach innych 
  • pozytywne i negatywne konsekwencje dla przeżywania emocji i relacjach 
  • feedback od zespołu a rozwijanie inteligencji emocjonalnej
  • emocje jako komunikat 
  • rozwijanie kompetencji społecznych 
  • emocje w sytuacji konfliktu 
  • emocje i podejmowanie decyzji 
  • automotywacja
  • efektywność 
  • nawiązywanie i podtrzymywanie relacji 
  • praca w zespole 
  • samokontrola i asertywność 

KORZYŚCI: 

  • Minimalizacja zarzewi konfliktów w zespole 
  • Zwiększenie efektywności zawodowej
  • Sprawniejsze i bardziej empatyczne relacje w zespole

Samorozwój i motywacja

(efektywność osobista, automotywacja) 

CEL: Przedstawienie pracownikom możliwości rozwoju i samodzielnego wpływania na swoją sytuację zawodową. Wskazanie na korzyści i sposoby samodzielnego rozwijania się. Wykazanie korzyści podejmowania się odpowiedzialności i zwiększania swojego zaangażowania. 

ELEMENTY SZKOLENIA: 

  • determinizm, indeterminizm, autodeterminizm 
  • lęk przed odpowiedzialnością 
  • „chcenie”
  • rodzaje motywacji 
  • bariery motywacyjne 
  • proces motywacyjny 
  • radzenie sobie ze stresem i presją 
  • wspieranie procesu motywacyjnego
  • strefa komfortu a strefa rozwoju 
  • osobista efektywność 
  • osobiste bariery, bariery obiektywne 
  • asertywność (reaktywna,  proaktywna) 
  • pozytywne wywieranie wpływu 
  • wartości własne 
  • pracowitość a efektywność 
  • planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów 
  • waga i kryteria celu 
  • metoda SMART 
  • planer 
  • postanowienia a działanie – od myśli do czynu 

KORZYŚCI: 

  • Większa automotywacja pracowników 
  • Pracownicy mają plan i znają narzędzia samorozwoju
  • Większa efektywność pracowników 
  • Łatwiejsze przejmowanie odpowiedzialności przez pracowników