Style osobowości

(komunikacja w zespole, a styl osobowości) 

CEL: Dogłębne poznanie własnego typu osobowości, typów osobowości w zespole. Zbudowanie wiedzy o oczekiwaniach i potrzebach komunikacyjnych innych członków zespołu.  

ELEMENTY SZKOLENIA: 

  • test na typ osobowości 
  • analiza osobowości w różnych aspektach; potencjalne słabe i mocne strony osobowości, zdolności komunikacyjne 
  • potrzeby i oczekiwania różnych typów osobowości w komunikacji
  • skuteczny proces komunikacji w zespole 
  • usprawnianie procesu komunikacji w odniesieniu do oczekiwań różnych typów osobowiści 

KORZYŚCI: 

  • Zwiększenie efektywności w wyrażaniu siebie oraz poczucia własnej wartości. 
  • Zwiększenie efektywności zawodowej 
  • Poznanie schematu procesów myślowych i komunikacyjnych w celu odkrycia własnych nawyków komunikacyjnych i nauki świadomego wpływania na jakość osobistych kontaktów. 

Komunikacja w zespole

(skuteczna komunikacja; skuteczna informacja zwrotna) 

CEL: Dogłębne poznanie własnego typu osobowości, typów osobowości w zespole. Zbudowanie wiedzy o oczekiwaniach i potrzebach komunikacyjnych innych członków zespołu. Poznanie zasad skutecznej komunikacji i przekazywania informacji zwrotnej. 

ELEMENTY SZKOLENIA: 

  • skuteczny proces komunikacji 
  • bariery komunikacyjne
  • usprawnianie procesu komunikacji 
  • najczęstsze przyczyny konfliktów 
  • aktywne słuchanie 
  • informacja zwrotna 
  • przekazywanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
  • asertywna ochrona granic

KORZYŚCI: 

  • Zwiększenie efektywności w wyrażaniu siebie oraz poczucia własnej wartości
  • Zwiększenie efektywności zawodowej 
  • Zmniejszenie presji i stresu wywoływanego codzienną komunikacją z innymi 
  • Poznanie schematu procesów myślowych i komunikacyjnych w celu odkrycia własnych nawyków komunikacyjnych i nauki świadomego wpływania na jakość osobistych kontaktów. 
  • Poznanie kierunkowych zasad komunikacji, która pozwala uniknąć niepotrzebnych konfliktów i rozczarowań w kontaktach zawodowych i innych