Style osobowości
(komunikacja w zespole, a styl osobowości)
CEL: Dogłębne poznanie własnego typu osobowości, typów osobowości w zespole. Zbudowanie wiedzy o oczekiwaniach i potrzebach komunikacyjnych innych członków zespołu.

ELEMENTY SZKOLENIA:
- test na typ osobowości
- analiza osobowości w różnych aspektach; potencjalne słabe i mocne strony osobowości, zdolności komunikacyjne
- potrzeby i oczekiwania różnych typów osobowości w komunikacji
- skuteczny proces komunikacji w zespole
- usprawnianie procesu komunikacji w odniesieniu do oczekiwań różnych typów osobowiści
KORZYŚCI:
- Zwiększenie efektywności w wyrażaniu siebie oraz poczucia własnej wartości.
- Zwiększenie efektywności zawodowej
- Poznanie schematu procesów myślowych i komunikacyjnych w celu odkrycia własnych nawyków komunikacyjnych i nauki świadomego wpływania na jakość osobistych kontaktów.
Komunikacja w zespole
(skuteczna komunikacja; skuteczna informacja zwrotna)
CEL: Dogłębne poznanie własnego typu osobowości, typów osobowości w zespole. Zbudowanie wiedzy o oczekiwaniach i potrzebach komunikacyjnych innych członków zespołu. Poznanie zasad skutecznej komunikacji i przekazywania informacji zwrotnej.

ELEMENTY SZKOLENIA:
- skuteczny proces komunikacji
- bariery komunikacyjne
- usprawnianie procesu komunikacji
- najczęstsze przyczyny konfliktów
- aktywne słuchanie
- informacja zwrotna
- przekazywanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
- asertywna ochrona granic
KORZYŚCI:
- Zwiększenie efektywności w wyrażaniu siebie oraz poczucia własnej wartości
- Zwiększenie efektywności zawodowej
- Zmniejszenie presji i stresu wywoływanego codzienną komunikacją z innymi
- Poznanie schematu procesów myślowych i komunikacyjnych w celu odkrycia własnych nawyków komunikacyjnych i nauki świadomego wpływania na jakość osobistych kontaktów.
- Poznanie kierunkowych zasad komunikacji, która pozwala uniknąć niepotrzebnych konfliktów i rozczarowań w kontaktach zawodowych i innych