Zarządzanie czasem
(zarządzanie sobą w czasie; zarządzanie zadaniami w czasie; organizacja pracy)
CEL: Wykształcenie bądź dopracowanie umiejętności efektywnego zarządzania czasem w życiu prywatnym i zawodowym.

ELEMENTY SZKOLENIA:
- cele i priorytety
- rozważania o czasie – SUBIEKTYWIZM, SZACUNEK, OSZCZĘDNOŚĆ
- wydajność i alokacja czasu
- cele i korzyści zarządzania,
- problemy z zarządzaniem czasem: pożeracze czasu, problemy z decyzyjnością, odkładanie na później
- teorie i techniki zarządzania czasem
- narzędzia i pomoce
- nawyki i mikronawyki
- inspiracje
KORZYŚCI:
- praktyczne umiejętności planowania pracy
- większa satysfakcja z pracy
- zmiany w organizacji pracy
- przegrupowanie priorytetów
- identyfikacja i likwidacja czynników zakłócających pracę
- przejęcie odpowiedzialności za efektywne zarządzanie sobą w czasie
- znajomość skutecznych praktyk pracy umysłowej i zarządzania czasem
- zwiększenie efektywności zarządzania sobą
- wzmocnienie motywacji do pracy nad sobą i rozwijania umiejętności zawodowych
Inteligencja emocjonalna
(jak radzić sobie z emocjami)
CEL: Poznanie roli inteligencji emocjonalnej w życiu zawodowym i prywatny. Zdobycie wiedzy i umiejętności pracy z emocjami i rozwijania własnej inteligencji emocjonalnej wraz z wykorzystaniem jej w pracy. Wykształcenie umiejętności radzenia sobie z emocjami.

ELEMENTY SZKOLENIA:
- definicje: emocje, inteligencja emocjonalna
- identyfikacja źródeł emocji w naszym życiu
- przeżywanie emocji
- pracownik w oczach innych
- pozytywne i negatywne konsekwencje dla przeżywania emocji i relacjach
- feedback od zespołu a rozwijanie inteligencji emocjonalnej
- emocje jako komunikat
- rozwijanie kompetencji społecznych
- emocje w sytuacji konfliktu
- emocje i podejmowanie decyzji
- automotywacja
- efektywność
- nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
- praca w zespole
- samokontrola i asertywność
KORZYŚCI:
- Minimalizacja zarzewi konfliktów w zespole
- Zwiększenie efektywności zawodowej
- Sprawniejsze i bardziej empatyczne relacje w zespole
Samorozwój i motywacja
(efektywność osobista, automotywacja)
CEL: Przedstawienie pracownikom możliwości rozwoju i samodzielnego wpływania na swoją sytuację zawodową. Wskazanie na korzyści i sposoby samodzielnego rozwijania się. Wykazanie korzyści podejmowania się odpowiedzialności i zwiększania swojego zaangażowania.

ELEMENTY SZKOLENIA:
- determinizm, indeterminizm, autodeterminizm
- lęk przed odpowiedzialnością
- „chcenie”
- rodzaje motywacji
- bariery motywacyjne
- proces motywacyjny
- radzenie sobie ze stresem i presją
- wspieranie procesu motywacyjnego
- strefa komfortu a strefa rozwoju
- osobista efektywność
- osobiste bariery, bariery obiektywne
- asertywność (reaktywna, proaktywna)
- pozytywne wywieranie wpływu
- wartości własne
- pracowitość a efektywność
- planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów
- waga i kryteria celu
- metoda SMART
- planer
- postanowienia a działanie – od myśli do czynu
KORZYŚCI:
- Większa automotywacja pracowników
- Pracownicy mają plan i znają narzędzia samorozwoju
- Większa efektywność pracowników
- Łatwiejsze przejmowanie odpowiedzialności przez pracowników